星期日, 七月 05, 2009

家乡的路

家乡的路

John Denver - Contry Roads (Live)


en.wiki:
written by John Denver, Bill Danoff and Taffy Nivert, and initially recorded by John Denver. Denver's signature song.

"wired, you know"."I flipped." The three stayed up until 6:00 a.m., changing words and moving lines around. When they finished, John announced that the song had to go on his next album.

The song received an enthusiastic response from West Virginians. The song is the theme song of West Virginia University and has been performed at every home football pre-game show since 1972. The song is played for other athletic events and university functions, including after the football team wins at home, upon which the fans are encouraged to stay in the stands and sing the song along with the team.

电影


MTV


沿着家乡的小路 一直前行 就可通向我家
家乡的路 尽管离家远行 一无所有
但我要用自己的力量 面对挑战
不怕寂寞 挺起胸膛 变得更坚强
沿着家乡的小路 一直前行 就可通向我家
家乡的路 迈着疲惫的步伐 仰望天空
故乡的小道浮现于心中 丘陵遍布的乡间小道 正在呼唤着我
沿着家乡的小路 一直前行 就可通向我家
家乡的路 也许我也会失落 也会烦躁 但我绝不会偷偷落泪
朝向目标 加快步伐 为了不再怀念
家乡的路 牵动我的过去 我不回头 也不能回头 家乡的路
家乡的路 今天也好 明天也好
我也想回家 不能回头
告别了 家乡的路

zh.wikipedia.org:
《心之谷》(耳をすませば)(Whisper of the Heart,早期譯作If You Strain Your Ears),日文原意為側耳傾聽,港譯《夢幻街少女》,是以同名漫畫為原作由吉卜力工作室進行動畫電影改編,1995年7月15日於日本公開上映(同時上映:『ON YOUR MARK Ghibli實驗劇場』)的近藤喜文第一部也是最後一部所導演的作品。以及柊葵的原作漫畫作品。動畫電影版中有出現一部份東京都多摩市與武藏野市的場景。

講述主人公──初中女生月島霞愛好閱讀,一天她在所借的幾本圖書的圖書卡上留意到一個總比她早借得該書閱讀的人─天澤聖司。她與天澤本人遇上的經歷,是在一次跟蹤天澤家的胖家貓的結緣下到達天澤在半山山丘的家,從此展開了月島與天澤的一段感情與相互鼓勵的願望,故事亦隱約說明中學生升學現實與實現心願的權衡──「原石」雖美,但仍需雕琢才能成大器;而月島霞與天澤家人合奏的一幕更為不少觀眾所著迷。

故事在天澤家中還有另一個插曲,在天澤家的一頭貓男爵雕塑,而貓男爵的眼睛鑲嵌著兩顆寶石,夕陽下折射的光芒給作客的月島霞著迷;這尊貓男爵雕塑同時也見證著古董收藏家的天澤爺爺與他的情人當年的淒美故事,也帶給月島霞創作小說的靈感與心路歷程;貓男爵與那頭胖貓及後在2002年的吉卜力工作室另一作品《貓的報恩》中再次出現,並成為主角。

HEMiDEMi Technorati Del.icio.us MyShare個人書籤 Yahoo

0 评论: